גב האומה - מתכוננים לחיים בתקופת התנ"ך שתהיה

  • פורסם בתאריך 18 ימים לפני

    ליאור שליין Lior Schleienליאור שליין Lior Schleien

    משך זמן: 8:51

    גב האומה: בבחירות הקרובות 5 מפלגות דתיות שמדברות על בית מקדש ומדינת הלכה ומשפט עברי הולכות להיכנס לכנסת. שליין והחברים מכינים את הצופים שלנו לחיים בתקופת התנ"ך.

    לצפיה בתכנית המלאה של "גב האומה" באתר רשתTV-
    10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600313

דבי סלומון
דבי סלומון

ליאור וכל חבריו מהשמאל הקיצוני בטח לא היו מתנגדים לחוקים של הקוראן וכיסוי השריעה וחינוך ילדים לטרור כמו אצל אבו מאזן בעזה אכילת שרצים ווטרפות

6 שעות לפני
Jonathan S
Jonathan S

פייגלין בן אדם דתי, בני אדם דתיים ישמחו לבית מקדש שיקום מחדש. אבל פייגלין מאמין בחופש הפרט, במפלגה שלו הרוב חילונים.

4 ימים לפני
נסים
נסים

סמוטריץ מדבר דברים שהשמאל החילוני לא מסוגל לשמוע . אבל מי שמבין הוא צודק לחלוטין. עוד יהיה לכם הפתעה כמה הוא צדק!

5 ימים לפני
מיכל זלמן
מיכל זלמן

צודק לחלוטין באמירות גזעניות, הומופוביות וסקסיסטיות? אין מקום לשנאה והסתה. זה לא קשור לימין שמאל, חילוני ודתי. סובלנות ושיוויון הם ערכי יסוד בדמוקרטיה.

2 ימים לפני
אבי לוי
אבי לוי

העונש שלך שליין זה הבן זוג שלך הגבר המכוער זאת שאומרת הציבור משלמת.רגשי נחיתות ברמה גבוה ביותר שניראה שהצטערה על זה שנולדה בת הייתה רוצה להיות בן הטיפשה השמאלנית הבהמה.

7 ימים לפני
פינחס אילן
פינחס אילן

כאשר זה יקרה, וזה אכן יקרה! אתם לא תהיו כאן כדי לראות את זה.

7 ימים לפני
S AvliS
S AvliS

בתור חילונית אני בעד 👊🤛🤛🤛🤛 👊👊👊🤛🤛🤛🤛🤛 ☠️ לכפייה דתית ❗❗❗❗❗❗

7 ימים לפני
S AvliS
S AvliS

זאת לא הייתה הכוונה שלי, זה מה שאני חושבת! ממש לא איכפת לי מדעתך או מדעות של אנשים זרים במיוחד באינטרנט!!! די הגיוני!

2 ימים לפני
מיכל זלמן
מיכל זלמן

וואו הראת לי מזה :'(

2 ימים לפני
S AvliS
S AvliS

+מיכל זלמן אבל הדעה שלך ממש לא מעניינת אותי!!!

2 ימים לפני
מיכל זלמן
מיכל זלמן

רק שכשתהייה כפייה דתית הדעה שלך בתור אישה לא תעניין אף אחד אז...

2 ימים לפני
עקיבא מאם
עקיבא מאם

אוויליות, דבר אחד לעשות סאטירה מאנשים, אל תעשו את זה בסילוף לדת

9 ימים לפני
Roy Mizrachi
Roy Mizrachi

הכפייה הדתית מגיעה.. אני אוהב את הארץ אבל כמה שנים אני מסיים פה שירות צבאי ומארגן קצת כסף ואני מתקפל לקנדה או ארהב מציע גם לכם לשקול את הצעדים הבאים שלכם כי כרגע זה נראה שהמדינה בדרך להיות כמו מדינה מוסלמית שהאזרח הוא עבד של השלטון ונחזור לשלטון פרימיטיבי מימי התנך. אם אתם רוצים את חופש הפרט שלכם תברחו כשאתם יכולים. חבל שפייגלין לא נבחר הוא אולי היה עושה שינוי. דרך אגב הוא לא שייך להזויים האלה אולי יש לו חלום מטורף אבל הוא מאמין בחופש הפרט

10 ימים לפני
דוד פרנס
דוד פרנס

זו המציאות! רוב רובו של עם ישראל מעוניין ורוצה מסורת. על אפכם ועל חמתכם. תתבייש לך שליין, סבא שלך נעקד באושוויץ בשביל קיום ההלכה היהודית, ואתה מנפנף בהכל, מבזה ומשמיץ כל דבר שבקדושה. התכנית ההזויה הזו לא הצחיקה אותי בכלל. יותר גרועים מאנטישמים!

10 ימים לפני
Shilo Yamin
Shilo Yamin

זהות היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לישראלים חילוניים כמוני. היא מציעה הפרדת דת ומדינה בלי תוספת של מדיניות קומוניסטית כמו שמציעות המפלגות שאתה כנראה תומך בהן. המצביעים של פייגלין הם אולי אלה שלקחו את הבחירות בצורה הכי רצינית ובאמת הקשיבו לשלל הרעיונות שמציעות המפלגות. ממש לא סטלנים במאנצ שמנצלים אותם כדי לבנות את בית המקדש כמו שאתה מנסה לצייר. מותר לפייגלין לחלום באופן אישי על בית המקדש כמו שלי מותר לחלום על מדינה עם 100% אתאיסטים חובבי מדע וקדמה, אבל המעלה של פייגלין היא האמונה בחופש הפרט של מגוון הציבורים בארץ בלי כפייה והתערבות ממשלתית מוגזמת. לגבי 21 המנדטים שבאמת בעד מדינת הלכה, אכן נדפקנו, מסכים איתך. אבל זה נטו בגלל מצביעי כחול לבן וכחלון שבזבזו את קולם על מפלגה שלא באמת יכלה לעשות שינוי כמו זה שזהות היתה יכולה לעשות עם 10-20 מנדטים.

10 ימים לפני
Jony FiftyFour
Jony FiftyFour

3:36 למה רותם אבוהב נראית כאילו היא רוצה לרצוח את הצלם, ואביעד קיסוס נראה כאילו הוא הצלם?

10 ימים לפני
ריקי שי
ריקי שי

תוכנית מגעילה וגזענית, לא מבינים כלום ביהדות. אפילו האנטישמים מדברים יותר בהגיון ממכם.

10 ימים לפני
Mrspotato20
Mrspotato20

סמוטריץ מפחיד.

11 ימים לפני
rachel dear
rachel dear

הנה ביבי ניצח ומדינת ההלכה תקום ואתם תחזרו לאיזה ארץ שתרצו

12 ימים לפני
Alon Wendel
Alon Wendel

עצוב לי לראות את זה היום, ולהבין שהתחזית שלכם לכנסת עוד היתה אופטימית... הזוי שהגענו לשלב שעדיף את בנט על השרים שעכשיו ייכנסו

12 ימים לפני
Mrspotato20
Mrspotato20

אם נמשיך לשתוק ןלהתלונן זה בטח יעזור....חלאס לשבת בחיבוק ידיים.

11 ימים לפני
מירון וורמן
מירון וורמן

נס משמים ש זהות לא עברה את אחוז החסימה

12 ימים לפני
אורן זריף
אורן זריף

לך תעשה חמוצים ישמאלני

13 ימים לפני
מכבי וריאל בדם
מכבי וריאל בדם

חתיכת כופר

14 ימים לפני
nogh Thangs
nogh Thangs

So instead of a Sanhedrin we have bagatz... one wants "torah" and the other "whatever we feel like,"

14 ימים לפני
Yuval Eliav
Yuval Eliav

More like one want torah or in other words rules that are mostly irrelevant that were created 2000 years ago or bagatz that want whatever we feel like which is actually as left winged and crazy as it may be, was still thought of by a person living in a democracy in our current day and age

14 ימים לפני
mohamed ayoub
mohamed ayoub

אני לא יכול להבין את הדתיים ומפיצי השנאה שחלק מהם נמצאים כאן , למה לא להיות נאורים קצת ואם אתה מאמין במשהוא תשאיר את זה לעצמך אל תכפה את זה על האחרים, פשוט לא יכול להבין איך הישראלים הולכים ונהיים יותר ויותר קיצוניים, אני לא מדבר רק על הדת היהודית , אבל נו נמאס לנו מהדתיים הקיצוניים מפיצי השנאה כולם מדברים על אלוהים והוא רוצה את זה , תאמינו לי אם יש אלוהים אז בטח לא כפי שמציירים אותו הקיצוניים

14 ימים לפני
powdiepia
powdiepia

פייגלין לא שייך לרשימה הזאת

14 ימים לפני
אהוד טמיר
אהוד טמיר

אתם מדברים עברית וזוהי שפת התורה ...ואתם יושבים בארץ ישראל שהמקום היחידי שמשייך את העם היהודי לכאן כתוב רק בתורה...ועכשיו ...שאתם בועטים ומבזים את אלו ששמרו על הנסח טאבו במשך 2000 שנה שאם היה מופקד בידכם הרי הייתם מאבדים אותו מזמן ..וכיוון שאין המסמך ביידכם ובכל זאת יושבים כאן....מכח מה? הרי אתם כובשים ולקחתם משהו שלא שייך לכם...אתם חבורת ליצנים עלובה חסרי הכרת הטוב....שחיים בסתירה איומה מיניה וביה רחמנות עליכם

14 ימים לפני
אורה דוידוף
אורה דוידוף

אין בין הנאמר לתנך או ההלכה היהודית שום קשר... בורות וגזענות כלפי דתיים! כן יש דבר כזה הנה☝️

15 ימים לפני
Mr. bla
Mr. bla

0:00 ממש התקדמות לול חוזרים לעבר עם כהנא

15 ימים לפני
Amir Shemesh
Amir Shemesh

לא בטח ניתן לכם את השליטה. אולי נקים כמה קיבוצים חדשים על הדרך. נחזיר את הגולן. נשקם את עזה. נביא עוד מסתננים. או שפשוט נבחר באופציה השנייה. היכונו לביאת המשיח פריקים יקרים. או בתרגום חופשי מיי דיר פריקס

15 ימים לפני
מיכל זלמן
מיכל זלמן

האמת שהימין החזק שאתה חושב שיביא את המשיח - הוא זה שהחזיר את השטחים. כולל ביבי שאמר שהוא תומך במדינה פלסטינאית. אז תמשיך לחלום, ימין חזק סביר בדיוק באותה מידה כמו ביאת המשיח

2 ימים לפני
Alon Wendel
Alon Wendel

השטחים שאתה כ"כ אוהב נכבשו מלכתחילה ע"י השמאל (ואם כבר, מה שהוחזר, דווקא היה תחת שלטון ימין), המסתננים בת"א הגיעו תחת ביבי, והפריחה המדינית של הפלסטינים... גם היא תחת ביבי ובתרגום חופשי, אולי כדאי שבאמת תתרגם משהו :)

12 ימים לפני
pq az
pq az

05:24 חזק!!!!!!!

15 ימים לפני
DF
DF

מצטער להגיד לכם שגם במדינת הלכה לאדם לא יהיה יותר מאישה אחת, בטח לא יהיה מצב שאדם יהיה נשוי לשתי אחיות

15 ימים לפני
שמשון הגיבור
שמשון הגיבור

סוף.רצוץ בושה וחרפה חיות

2 ימים לפני
שמשון הגיבור
שמשון הגיבור

+mohamed ayoub אין להתפלאות כל כלום חוקי הרבנות ממזמן פשטו את הרגל והכל נשען על קנה ת

2 ימים לפני
mohamed ayoub
mohamed ayoub

ומה אם אינן אחויות לא הבנתי את הנקודה

14 ימים לפני
שמשון הגיבור
שמשון הגיבור

שליין חתיכת חרא אין בך שמץ של אהדה למשהו שנוגד את דעותיך🙂😋😊

16 ימים לפני
שמשון הגיבור
שמשון הגיבור

+מיכל זלמן הוא אנטי דת חוצפן 😍 שידבר ככה למשפחה שלו מכפיש פרות קדושות אלו השמאל אין בהם חוץ מראש פתוח ללימודים רספט ל צד ההפוך במדינה

2 ימים לפני
מיכל זלמן
מיכל זלמן

ואני רואה שלך יש מלא סובלנות כלפי דעות של אחרים, "שליין חתיכת חרא" זו אמירה שמראה סבלנות וחוכמה כאחד.

2 ימים לפני
שי סלומון
שי סלומון

את האמת בעצם גם על הרצל היו ליצנים שצחקו שתהיה מדינה☺

16 ימים לפני
שי סלומון
שי סלומון

גיחי גיחי ממש מצחיק אולי יש אנשים שמאמינים בזה וזה מעליב?

16 ימים לפני
Papa Michal Nadir Esh.
Papa Michal Nadir Esh.

הם מאמינים בשטויות שפוגעות בבני אדם אחרים. כמו מעמד האישה וכדומה לכך. לכן לגיטימי ואף רצוי לצחוק ולדכא את הרוע שלהם.

10 ימים לפני
charizard300
charizard300

איך אני שמח שיש לנו את ליאור שליין, שבת הזוג שלו מדברת עליו בלשון נקבה, כדי שיסביר לנו מי הזוי ומי לא.

16 ימים לפני
Jony FiftyFour
Jony FiftyFour

חחחח, לא סובל את מירב מיכאלי

10 ימים לפני
יוסף חיים
יוסף חיים

סאטירה מדרגה ט

16 ימים לפני
Dor Ben David
Dor Ben David

אני מנסה להבין מה כזה רע בבית המקדש ולא מצליח... אף אחד לא אמר לכפות או לקיים את חוקי התנ"ך אבל למה לא שמי שרוצה יוכל לעלות לרגל לבית המקדש? אין דבר שאיחד את עם ישראל בזמנו כמו בית המקדש ואני מאמין שזה יאחד את העם גם אם זה יהיה... מרכז דתי גדול לכל יהודי העולם כמו שלערבים יש את האבן השחורה הזאת... מה רע?

16 ימים לפני
אחד שיודע
אחד שיודע

אי אפשר לבנות במקום אחר

3 ימים לפני
Sela Hanany
Sela Hanany

+Dor Ben David אם זה יהיה במקום אחר החרדים לא יסכימו ואז למה? אם זה יהיה שם נהיה במלחמה. זה נראה לי מאוד לא אידאלי.

14 ימים לפני
Dor Ben David
Dor Ben David

+Sela Hanany אפשר גם לבנות במקום אחר בירושלים, ברור שזה לא אידיאלי אבל אם זה יהיה אז לא חושב שזה יהיה רע

14 ימים לפני
Sela Hanany
Sela Hanany

בגלל שאם נבנה אותו נבנה אותו על שטח של הר הבית. פעם האחרונה שעלינו להר הבית אפילו היה אינטיפדה. זה מה שאתה רוצה?

15 ימים לפני
פבל חוד
פבל חוד

כמו תקופת התנ"ך, אבל יותר 1930

16 ימים לפני
שמואל יצחקוב
שמואל יצחקוב

שללין.שמאל.חלש

16 ימים לפני
מירון וורמן
מירון וורמן

בני גנץ אשר העדיף את חיי תושבי הרצועה על פני חיי חיילינו והעדיף שימותו חיילים העיקר שלא יפגעו חיי האויב.הוא זה שידאג לעם ישראל לחולים ולקשישים רק אויל יחשוב כך

16 ימים לפני
ידידיה פרידלנדר
ידידיה פרידלנדר

אנטישמים

16 ימים לפני
BayanTheOne
BayanTheOne

כל המנהגים הברבריים שביהדות זה שמי

15 ימים לפני
P.G
P.G

הגיע הזמן באמת לבשל בוגדים בצואת חזיר ולסקול אותך באבנים ולשלוח אותכם בחתיכות לעזה ולכול אויבינו ולבנות ממלכה בישראל

17 ימים לפני
Pashute
Pashute

אתם צוחקים אבל הנה פתרון רציני פתרון דתי שמתאים גם לשמאל החדש שאין https://m.youtube.com/watch?v=us29jj0t2_8

17 ימים לפני
רז ב
רז ב

ביקורת בונה: רוב רובם הגדול של הפאנל הם באמת קומיקאים מוכשרים מאוד. לגיטימי מאוד גם שיבואו ויעבירו ביקורת כשיש להם כזו. הם לא חייבים להיות נייטרלים. ממש לא. מה כן? כדאי שיהיו עניינים. כי ברגע שמרגיש שזה נהיה אישי, הביקורת מרגישה פחות אמינה בהתאם. כשהתחושה היא שהאמירות לא באמת משקפות את הדעות שלכם, אלא סתם ניסיון לתקוף בכל הכוח, זה משדר היסטריה וחוסר רצינות. אין סיכוי שאתם באמת מאמינים שכל הח"כים הנ"ל הם חבורת מפגרים פרימיטיביים ושכל המצביעים שלהם (כמה? 2 מיליון אזרחים?) חשוכים ומסוכנים. בטוח שיש לכם ביקורת ושאתם לא חושבים עליהם טובות, אבל להשתדל להיות הוגנים רק יעשה לכם טוב. אני אתאיסט והפאניקה המסיתה והמפלגת של המערכון הזה מעבירה בי חלחלה. תלמדו מתום אהרון, האקס, בהיבט הזה. כמה שהוא שמאלני ומתנגד לכפייה דתית, ככה הוא ישר והוגן במערכונים שלו. וכן, גם מצחיק ואפילו נוקב ומעביר ביקורת. אין סתירה. כדאי לעשות חשבון נפש עם עצמנו לפני שנשתלח ככה במחנה השני. אני צופה ואמשיך לצפות בגב האומה, כי בסופו של דבר מדובר בתכנית מצחיקה ואפילו מצחיקה מאוד. אבל היה הרבה יותר כיף לצפות אם לא הייתי צריך לנוע מידי פעם באי-נוחות בכיסא.

17 ימים לפני
ישראל לוין
ישראל לוין

לא מצחיק ממזמן. תת רמה

17 ימים לפני
Noam Mashiach
Noam Mashiach

מאור כהן אוצר לאומי

17 ימים לפני
Elon Friedman
Elon Friedman

הקומיקאי האהוב עלי by far

8 ימים לפני
Jony FiftyFour
Jony FiftyFour

מסכים לגמרי.

10 ימים לפני
oriel Gete
oriel Gete

חבל ששליין שכח לחתןך את הקטע שבו פייגלין הצביע על התמונה של הרצל שגם הוא חולמני הזוי שכתב בספרו רבות על בית מקדש

17 ימים לפני
Papa Michal Nadir Esh.
Papa Michal Nadir Esh.

+chimado גם פייגלין.

10 ימים לפני
oriel Gete
oriel Gete

https://youtu.be/IOg5_Sqke94

15 ימים לפני
chimado
chimado

הוא עשה את זה מתוך מניעים לאומיים, לא מתוך מניעים דתיים

15 ימים לפני
Guy Gitelis
Guy Gitelis

+chimado והיה חילוני גמור, או שלא ידעת?

16 ימים לפני
oriel Gete
oriel Gete

+chimado רק מלמד שזה לא הזוי לחלום וכמו שלנו מותר לחלום על שלום עולמי ושלא יהיה רעב באפריקה וכל מיני דברים הזויים כאלה גם לו מותר לחלום. כל עוד זה נשאר בגדר חלום וחבל שחתכו.בעצם... טוב נו מותר... זוהי סטירה חחחחחח

17 ימים לפני
erez isaacs
erez isaacs

רק מירב מיכאלי !

17 ימים לפני
דוד אמר
דוד אמר

טעות די חובבנית מצדכם לשים את פייגלין עם כל החבורה ההיא, חוץ מהכיפה על הראש אין ביניהם כמעט מכנים משותפים, אבל אתם מעולים מת עליכם :)

17 ימים לפני
שמשון הגיבור
שמשון הגיבור

מה שבטוח לא יתנו שטחים ויהי מה ועל זה עומד כל המצה של תנועות הימין היידה כהנא

2 ימים לפני
איל כהן זדה
איל כהן זדה

לא מצחיק

17 ימים לפני
שלומי דנינו
שלומי דנינו

חבורת בורים וטיפשים! גם תנ"ך אתם לא יודעים?????!!!@@

17 ימים לפני
עילאי עלמני
עילאי עלמני

+Yanni van Halen יש לך מוח, אם כן תשתמש בו, בור ועם הארץ.

15 ימים לפני
Yanni van Halen
Yanni van Halen

+עילאי עלמני אתה מפגר?

15 ימים לפני
עילאי עלמני
עילאי עלמני

+Yanni van Halen מה שאמרת מסתבר שאינו נכון, אין אסמכתא לדבריך, אז כרגע אין לך סיבה לשנוא את הדת, "יצור".

15 ימים לפני
Yanni van Halen
Yanni van Halen

+עילאי עלמני עניתי לך מה הבעיה שלי עם הדת יצור

15 ימים לפני
Ben Yazann
Ben Yazann

لستُ يهوديّاً ... تمتعتُ أيّما استمتاع بذهن ليئور المتوقد، خفّة دمّه، عقله اللامع وفُكاهته منقطعة النظير. لو كان لي لاصبحت يهودياً ... من صنفه هذا كل الاحترام مسيو شلايين 😍😍👍🏽😂 أنت الأعظم والاصدق

17 ימים לפני
Napoleone Bonaparte
Napoleone Bonaparte

חזקים כמו תמיד😁😁😁😁😁

17 ימים לפני
צוריה אגיוף
צוריה אגיוף

אני מבין שאתה מעדיפים את חוקי המשפט האנושי החילוני על פני חוקי ההלכה היהודית. רק כדאי להשוות את המציאות בימי התנך (כאשר שמרו על חוקי ההלכה היהודית) לעומת המציאות בימינו (שכל כך מצליחה לרסן וליצור חברה מתוקנת עשירה ולא מושחתת)

17 ימים לפני
נתנאל ציון
נתנאל ציון

+עילאי עלמני ואני מרחם על התמימות שלך ...רמד"ל אמר שלא הוא כתב את ספר הזוהר כי לפני שהוא ייחס את ספר הזוהר לשמעון בר יוחאי אף אחד לא קנה את ספריו והוא חי בעוני.והפלא ופלא -אחרי שהוא כתב ספר ,חתם עליו בשם רבי שמעון בר יוחאי וסיפר שהוא "מצא אותו "הוא נעשה אדם עשיר וכולם קראו את ספרו...הרמב"ם דיבר כל הזמן נגד קביעת הלכה לפי ספרי מיסטיקה ולא לפי מסורות וגמרא ומשנה .אם רק בשניים מתוך תרי"ג המצוות ואלפי ההלכות יצא שהוא מסכים עם הזוהר ...ועלק בשום אוניברסיטה בעולם לא מלמדים ביקורת המקרא ... "אתאיסטים מסכנים" כמוני(זה שאני לא מאמין בסיפורי התנ"ך הדי הזויים עושה אותי אתאיסט?) מהווים רוב בכל תחום במדעים מדויקים בפקולטות בעולם - פיזיקה ,כימיה, ביולוגיה והנדסה ...בכל אוניברסיטה בארץ כולל בר אילן יש מחלקה לחקר המקרא ואף חוקר בעל שם בארכיאולוגיה לא קבע מעולם שיש איזושהי הוכחה ניצחת(ואפילו משכנעת )שכל סיפורי התנ"ך אמינים.ואם תראה לי מהמוכרות והמכובדות בעולם (אקוספורד,קיימברידג',הארוורד,סטנפורד ,mit ,קולומביה ,סורבון או משהו בסגנון )שהמחלקה שלהם להיסטוריה וארכיאולוגיה הוציאו גילוי דעת גורף שאיזשהו סיפור ניסי במקרא קרה באמת...ותביא קישור ..."

15 ימים לפני
עילאי עלמני
עילאי עלמני

+נתנאל ציון אתה מדבר שטויות בטונות, אף עם בעולם לא היה מאמין לסיפור שלא קרה באמת, החוקרים נטשו את ביקרות המקרא ממזמן ואתאיסטים מסכנים מנסים לקדם אותה, לא מלמדים אותה בימינו באקדמיות יותר וכל מה שאמרת הוא שקר והבל אחד גדול, רבי משה די ליאון לא כתב את ספר הזוהרמכמה סיבות: 1 הרמב"ם פוסק בשני מקרים במשנה תורה כמו הזוהר 2 לעיתים מה שנכתב בזוהר סותר את כתביו של רמד"ל 3 רמד"ל בעצמו אמר שלא כתב את הזוהר 4 הגמרא מספרת על מסורת קבלית כלשהי גלות בבל כל החוקרים פשוט הסיקו את זה בגלל קושיות מהתנ"ך שגם חז"ל עמדו עליהן לפני 2000 שנה והסבירו מה פשר הדבר, אתה פשוט בוחר לזרוק את ההיגיון ולהקשיב ל"חוקר" חכם מאוד מצידך, אתה מערב את הנוצרים וזה ממש לא משנה, זה רק מראה כמה שהסיפור שלנו חזק ובלתי ניתן לויכוח, אני פשוט מרחם עלייך אתה ממש סלח לי אבל מסכן.

15 ימים לפני
נתנאל ציון
נתנאל ציון

+עילאי עלמני מיליוני אנשים מאמינים בסיפור על חציית הים (יותר נכון מיליארדים ,כולל הנוצרים) למרות שלא הם ולא אבותיהם היו שם ... כי זה הכח של העברת סיפור מדור לדור ... הרי גם בקרב היהודים לקח עשרות שנים עד שהתעצבו סיפורי הפולקלור לידי התנ"ך (ולפי כל החוקרים זה קרה רק בגלות בבל )...תראה כמה קל היה לשכנע את העם שספר שנכתב בתחילת ימי הביניים הוא ספר "קדוש "שכתב שמעון בר יוחאי (למרות שעד שבא רבי משה די לאון ומצא את הזוהר אף אחד לא שמע על הספר הזה ולא ידע עליו )... אתה חושב שאתה הראשון שמעלה את טיעון העד ?שלא קראתי את הכוזרי שכתב יהודה הלוי לפני אלף שנה ?

15 ימים לפני
עילאי עלמני
עילאי עלמני

+נתנאל ציון תאמין לי שאני לא הולך בשום דבר באמונה עיורת, קודם כל מוודא את הדברים ואז מאמין כמו שכתוב בתורה: "והשוות אל ללבך כי ה' הוא האלוקים" קודם תיישם תדע שיש ה' ואז תאמין.

15 ימים לפני
עילאי עלמני
עילאי עלמני

+נתנאל ציון אף אחד לא פוגע במי שאינו מכיר, לא צריך להכות מחלל שבת, אני ממש אבל ממש לא גיבור, אני לא מתנשא על אף אחד, קשה לי כמו שקשה לך אחי, גוי לא פחות טוב מיהודי, בורא עולם אוהב את כל ברואיו, אבל הוא בחר בעם ישראל מכל העמים, אמנם ליהודי יש תפקיד בעולם גדול יותר מתפקיד הגוי, אבל לא ראיתי שגוי כלשהו מרגיש לא טוב עם עצמו, אחרי הכל ההסתכלות שלך על הדת היא לקויה מאוד בהרבה מובנים שאינם מובנים לך, אמרת משהו שקשה לך להאמין שים נחצה לשניים, אני יודע שמיליוני אנשים העבירו בצורה מדהימה מסורת שבה ראו ים נחצה לשניים ו10 מכות במצרים, ושמעו את הקדוש ברוך הוא מדבר, זה לא יכול להיות שקר, זה בלתי ניתן לויכוח כלל וכלל, אחרי הכל יצאת מהדת כי היו לך שאלות באמונה כלשהם אני מניח, ולא שאלת אף אחד, והיצר עשה את שלו, אז אני לא יודע מה לומר לך, לפחות אתה מאמין באלוקים?

15 ימים לפני
ayl5751
ayl5751

אם הבחירה היא בין הבורות שלכם לבין הסמוטריצים, ברור מה עדיף... בדרך למתוח ביקורת כדאי להכיר את החומר (לא של פייגלין).

17 ימים לפני
Liran Piade
Liran Piade

לא לדאוג, אני בסדר. אם כל המפלגות האלה נכנסות לקואליציה, שבת הבאה אני אמשיך לקנות קרבונרה בייקון ולקחת אוטובוסים לחברים הגויים שלי ומי יודע, אולי אפילו אני אמצא מישהי גויה, אני אכבה את האור (החשמלי) ונצפה לנו בנטפליקס, המכיל נשים שכבודן לא פנימה, ואז בליל הסדר אני אעשה פסטיבל מאפים (חיטה) הכל אפשרי באוסטרליה! ⁦🇦🇺⁩⁦🇦🇺⁩⁦🇦🇺⁩⁦🇦🇺⁩ בהצלחה ישראל! מקווה שלא תהפכו למדינת הלכה, זה יהיה ממש חבל

17 ימים לפני
עמיחי אלימלך
עמיחי אלימלך

+mohamed ayoub אתה תדע בלי שאני או מישהו יצטרך להודיע לך.

14 ימים לפני
mohamed ayoub
mohamed ayoub

+עמיחי אלימלך אם יבוא המשיח תתקשר אלי , רוצה לדבר איתו על כמה דברים הה משיח ב 2019

14 ימים לפני
Noam barhum
Noam barhum

EmEtube ט

15 ימים לפני
עמיחי אלימלך
עמיחי אלימלך

מדינת ישראל בדרך לביאת המשיח ולהפוך *לממלכת ישראל* וזה יקרה בקרוב מאוד בעזרת השם. ואז תהיה כאן ממלכה שהולכת לפי חוקי התורה!

17 ימים לפני
Tomer shemesh
Tomer shemesh

לאף אחד לא איכפת ממך אבל.. זה לא שהעלית סרטון שלך מקבל בוקס מקנגרו זה לא שטרף אותך עמלץ באוסטרליה.. תן בראש תעשה חיים and be well.

17 ימים לפני
YR
YR

תיקון, אם עבד לא רוצה להשתחרר כנהוג בשמיטה ומעדיף לשאר עבד כיוון שאוהב את אדונו ואת אישתו וכו

17 ימים לפני
vladi1Z
vladi1Z

+נעמי ג'רבי התורה היא לא דבר מתוק, לא אמיתי ובטח שלא מוסרית. העובדה שאת לא יכולה לקחת מה שכתוב שמה אלא צריכה לרקוד סביב זה ללא הצלחה מראה שאני צודק. וגם עם התרגום השגוי שלך יש לך הרבה נקודות שפספסת: א) את מדברת רק על עבד עברי, שזו בחירה מאוד ספציפית וגזענית אם יורשה לי להוסיף. התורה עדיין מצדיקה עבדות שזה נורא. ב) עבדים בתורה לא שם מבחירה ובטח שלא נח להם, החוקים בתורה מגדירים ומגבילים את זכויות העבד בצורה כזו שהעבד רכוש של האדון לנצח, ואפילו מדגיש שעבד חייב לצייט גם לאדונים רשעים. ולהוסיף חטא על פשע, התורה מדגישה שיש ענישה לדורות, ותינוק יכול להיוולד עבד לכל חייו. ג) עבדים הם לא גנבים ולא נעליים, התורה מצווה מספר רב של פעמיים על לקיחת עבדים כנגד רצונם, אם זה סתם עניים, אנשי ממלכה שנכבשה, לקנות אותם וכו' ד) התורה מדברת על מספר מצומצם ומביך של 'זכויות' לעבדים. איך את לא מתביישת לקרוא לחוקים האלה 'לכבד' אנשים כשהתורה בפרוש מרשה לאדון להרביץ להם כפי שירצה כל עוד הוא לא מת, מרשה לאנוס אותם, מרשה להחזיק אותם שבויים לנצח ואף שוללת את זכויותיהם של הצאצאים שלהם? אפשר לדבר על חוקי התורה כי התקדמנו מימי רואי הצאן, ואנחנו מחוקקים חוקים לפי הגיון ועקרונות ברורים ומוסריים. רוב החוקים בתורה הם מטופשים, פרימיטיביים, לא מוסריים ובטח שלא שייכים לעולם המודרני. תפקחי את העיניים שלך ותתחילי לחשוב כמו בן אדם מוסרי, ולא כל שטוף מוח שחושב שספר עתיק מסויים הוא קדוש רק כי אמרו לה שזה ככה.

9 ימים לפני
נעמי ג'רבי
נעמי ג'רבי

+vladi1Z עבד עברי זה אדם שגנב ואין לו כסף להחזיר את מה שגנב אז אותה משפחה שלוקחת אותו להיות עבד היא בעצם מוסרת את נפשה ומכניסה בעיקרון גנב הבייתה לכן כשלא רוצה להשתחרר מהעבדות כי נח לו בבית של האדון כי אומרים שאם יש לאדון כרית אחת חייב לתת לעבד ולכבד אותו וכוליי אסור לדבר על חוקי התורה כי היא תורת אמת וצריך לדעת וללמוד בשביל לדעת כמה התורה מתוקה ואמיתית

10 ימים לפני
vladi1Z
vladi1Z

אז אתה ברצינות מגן על חוקי עבדות כאילו זה דבר מוסרי וטוב? רק מראה כמה הדת מרחיקה אנשים מהגיון ומוסר.

13 ימים לפני
YR
YR

אין הלכה כזאת שאין לרצוע אוזן של עבד בשנת שמיטה , יש הלכה שאם עבד לא רוצה להשתחרר בשמיטה ומעדיף להשתחרר רוצעים את אוזנו

17 ימים לפני
Papa Michal Nadir Esh.
Papa Michal Nadir Esh.

איזה יופי, זה הרבה יותר טוב!

10 ימים לפני
Tammyaway
Tammyaway

פייגלין רוצה מדינת הלכה? בדיוק להפך, ציפיתי מכם ליותר. הגיע הזמן לשדרג את רמת התחקירים של התוכנית.

18 ימים לפני
charizard300
charizard300

אני חושב שזה ברור שהם לא עושים תחקירים. הם הולכים עם הנרטיב שפייגלין רוצה מדינת הלכה כבר תקופה ארוכה. הם בטח מאמינים שזה מפחיד קולות מתנדנדים.

16 ימים לפני
שי דבח
שי דבח

+Leah Levy *אם שני הצדדים מסכימים* לא רוצה להכליל אבל הצופים של שליין דיסלקטים.

16 ימים לפני
Leah Levy
Leah Levy

כן , המצע של פייגלין מציע שמי שרוצה יוכל להישפט משפט עברי . שזה אומר-אנסים שיוכלו לשאת את הנאנסת לאישה.

16 ימים לפני
שי דבח
שי דבח

+shmolik kipod המילים שפספסת הן "אם שני הצדדים רוצים", מצידי במקרים מסוימים שיפתרו סכסוכים דרך איקס עיגול

17 ימים לפני
shmolik kipod
shmolik kipod

+שי דבח אם אתה פותר סיכסוכים על פי חוקי התנך אתה בעצם אומר שחוקי ההלכה קשורים למציאות כיום ומכך אתה נותן לגיטימציה לחוקי ההלכה כחוקים שפועלים על כל העם

17 ימים לפני
Josh Fredr
Josh Fredr

אם חלאות כמוהו מייצגים התורה, אין לי צורך בה.

18 ימים לפני
Tomer shemesh
Tomer shemesh

עזוב את פייגלין בשקט- ברצינות - הוא בא לשנות את המצב המטורף של היום- תנו לו הזדמנות מה יכול לקרות שיותר גרוע ממה שהיה עד היום? ולגבי הפאקינג בית מקדש- כמו שעושים ברית מילה והולכים להתפלל בבית כנסת - הם רוצים בית מקדש- זה לא יקרה במאה שלנו גם ככה.

18 ימים לפני
נתנאל ציון
נתנאל ציון

+Tomer shemesh אם אתה אומר שהוא בנאדם שמוכן ללכת עד הסוף בשביל העקרונות שלו -עוד סיבה לא להצביע לבן אדם שרוצה סיפוח של כמה מיליוני ערבים ומדבר על בניית בית המקדש (במקום אל אקצא) דרך אגב- הוא ישב בכלא בשביל עקרונות מדיניים (וגם דתיים ) ,לא בשביל עקרונות ליברטיאניים

17 ימים לפני
Aharon Shube
Aharon Shube

+Tomer shemesh טוב אם לא התכוונת להפרדת דת ומדינה ואתה בעד לתת לשוק להשתולל בלי שהמדינה תתערב למען החלשים שיוכלו לגמור את החודש כל עוד הם עובדים במשרה מלאה, פייגלין זה באמת בשבילך. הכי ימין כלכלי שיש

17 ימים לפני
Tomer shemesh
Tomer shemesh

+Aharon Shube מה חרדים עכשיו ? פייגלין זה מילה נרדפת למישהו ששומר על עקרונותיו.... הוא ישב שנה וחצי בכלא בגלל עמידה על עקרונות שלו. ואני לא עכשיו מעריץ או גרופי- סך הכל חשיבה הגיונית. הגיע הזמן לנער את המדינה הריכוזית החונקת המסריחה הזאת ולעשות אותה מקום יותר טוב.

17 ימים לפני
Aharon Shube
Aharon Shube

ברגע האמת פייגלין יוותר על "עקרונות החירות" שלו לטובת החרדים בממשלה ולטובת ארץ ישראל. אפילו במקרה הזוי של קואליצית מרכז שמאל עם גנץ, כנראה שהם גם צריכים את החרדים. בקיצור הפרדת דת ומדינה לא תהיה בקואליציה, ובאופוזיציה יש לך את מרצ שהיא גם חברתית ולא בעד לתת לשוק החופשי לרמוס את פחותי היכולת (שזה הכי אנטי חברתי שיש)

17 ימים לפני
Jaron Davies
Jaron Davies

רק נקודה לגבי המשפט העברי, הוא כבר קבוע בחוק יסוד השפיטה בתור הבסיס למשפט הישראלי

18 ימים לפני
yuvalmati
yuvalmati

,כדאי למנות עוד כמה דברים שהיהדות האורתודקסית אוסרת.ואילו חוקי ההלכה הכנסת החדשה תחוקקנה . 1-להוציא מחוץ לחוק מי שמחלל שבת בפרהסיה כולל אותם אוהדים שנוהרים למשחקי כדורגל או נוסעים בשבת,וניישם את הענישה ההלכתית נגדם-סקילה באבנים. 2-איסור חמור של כל סוגי הנישואין שאינם כדת משה וישראל כלומר נשואים אזרחים כמו: נישואי תערובת בין יהודי עם בת דת אחרת(נחשו מי עוד אסר נישואי תערובת עם יהודים),איסור נישואי כהן וגרושה, איסור נשואים לפסולי חיתון וכו` 3-לאסור בתכלית האסור הופעות שבהם מופיעות זמרות שהקהל מורכב גם מגברים שהרי קול אישה בערווה,שבאופן פרדוקסלי הזמרת היחידה שכן ניתן לשמוע היא דנה אינטרנשיונל. 4-נסקול באבנים את מי ששופך זרעו לבטלה,אומנם העונש הוא בידי שמיים,אך יש ללמוד מסיפור אונן משבט יהודה אשר הפקיר עצמו לתענוגות פרטיים ונסקל,ובכלל עפ'י ספר הזוהר זהו החטא היחיד שאין לו כפרה. 5-נפסול נשים לעדות גם בבתי משפט אזרחיים ולא רק בבתי דין רבניים שכן-דעתן של נשים קלה ולכן עדותן אינה קבילה,ומשום כך נחזיר אותן למקומן הראוי-למטבח.זוהי הסיבה העיקרית שח'כים דתים דרשו להסיר את הסעיף השוויון בחוק יסוד `כבוד האדם וחרותו`שנחקק ב 1992 על מנת שנשים לא תדרושנה שוויון בפני בתי דין רבניים,וייתכן סיבה עקיפה שמיעוטים לא ידרשו שוויון זכויות. .6-נחזיר את עונשי העבדות עפ'י ההלכה,זהו עונשם של גנבים שנתפסו ואין להם אפשרות להחזיר את הגנבה,אף יש הבדל בין עבד עברי לעבד כנעני,עבדותו של העבד העברי נמשכת שש שנים ולעומת זאת לעבד כנעני חל איסור הילכתי לשחרורו - "לעולם בהם תעבדו". 7-יש לעגן בחוק את דיני הכלאיים לאמור,אסור לזרוע חרצן ענבים עם שני מיני זרעים אחרים של תבואה ,ולזרוע בסמוך לגפן או לכרם זרעים אחרים של תבואה.ואילו בכלאי הבהמה חל איסור חמור לבצע מלאכה בשני בע'ח משני מינים שונים כאשר שני המינים קשורים יחדיו למחרשה או עגלה,וכמובן נאסור בחוק את שעטנז וניכלא בבית האסורים את מי שיעיז ללבוש בגד העשוי מפשתן וצמר גם יחד . 8--ש לאמץ את הדין המקראי בנושא האינוס,לידיעת הקורא בני סלע,הפתרון שמציעה ההלכה למיקרה אונס :האנס ישא את הנאנסת לאישה ויפצה אותה על מוהר הבתולים האבוד אומנם עפ'י הפרשנות המסורתית ניתפס פיתרון זה רק אם הנאנסת חפצה בכך,אך יש להבין שנאנסת הופכת באופן אוטומט לבלתי נחשקת בעיני חתנים פונטציאלים מכיוון שאיננה בתולה לכן משפחות של קורבן האונס הפעילו לחץ רב עליה להינשא לאנס ובלבד שלא תיוותר ברווקותה.על האנס כאמור חלה החובה להינשא לה ונענש באיסור לגרשה שלא מרצונה לאחר מכן. 9-יש ללמוד מהיהדות את שאלת גיל ההסכמה מי נחשב לבגיר ומי לקטין,שכן ביהדות ניתפס בוגר מי שהגיע לגיל מצוות קרי 13 אביבים ואילו נערה שמלאו לה 12 אביבים.רק לפני כעשור נרשמו ברבנות יותר מ200 זוגות שהורכבו ממה שהחוק מגדירם כקטינים ועל כך שלח יו'ר מועצת שלום הילד מכתב חריף לשלמה עמאר הרב הראשי הספרדי דאז על כך שהרבנות אישרה וקידשה נישואין אלו. 10-אומנם עפ'י ההלכה היהודית מוגדר משכב זכר כתועבה שגם הוא מצומצם ומוגדר ליחסי-מין אנאלים בין שני זכרים ותו לו אך בין התועבות נימנות גם אישה שאינה מקפידה ללכת למיקווה,וכדאי שנשית את דין הסקילה על אישה נשואה ששכבה עם גבר אחר,אך כמובן שאין יחס ועונש סימטרי כלפי גבר נשוי השוכב עם אחרת. ובכלל כדאי שנעגן בחוק ונחייב את כולם בדיני היבום,החליצה,העגינה, ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד... שור נגח בניזקין-אם הוא נגח ביהודי יש לשלם פיצויים כפל כפליים,אם נגח בגוי לא צריך לשלם. אבדה של גוי לא צריך להחזיר,אסור להציל גוי בשבת ואסור לחלל עבורו את השבת שהרי מורשת ישראל אומרת שרק היהודים נחשבים בני אדם ,ואנשי אומות העולם אינם שווים כבני אדם אלא כחמורים.והרי היה זה הרב של צפת שהכריז שאין להשכיר דירות לערבים ואין למכור להם נכסים כשהוא מסלף את הנאמר בספר דברים פרק ז` פסוק ב שעוסק בשבעת עמי כנען שאינם עוד ` החרם תחרים אותם ,לא תכרות להם ברית ולא תחנם` תשאלו את היועץ המשפטי לממשלה דאז לימים שופט בית משפט עליון מני מזוז מדוע לא העמיד אותו לדין אשר קיבל את הגזענות הזאת ללא תגובה. בקיצור טאליבן זה כאן.

19 ימים לפני
טאניול לואיז
טאניול לואיז

+yuvalmati צר לי אבל מסתבר שאתה בור הרבה יותר ממה שחשבתי בתחילה חשבתי שתענה לי סעיף סעיף ותנסה להראות לי מתוך התורה או ההלכה עצמה איפה אני טועה - לא רק שלא עשית את זה , אלא אף לא מיניה ולא מקצתיה ,לא התייחסת עקרונית , הלכתית וענינית ולו לסעיף 1 מתוך כל מה שעניתי לך. כי כל מה שכתבתי הוא חדש לך שכן אתה ניזון לא מתוך לימוד מעמיק ושיטתי, אלא מרסיסי הלכות וחלקי ציטוטים סלקטיבים אותם מכרו לך.. ולא, ממש לא הבאתי ראיות ונימוקים מהגורן או מהיקב אלא מההלכה הצרופה, אחד אחד... פשוט אין לך מה לענות לי בחזרה ואתה תוקף אותי על "פטפטת נפוחה" מתוך חוסר יכולת להתמודד ענינית עם מה שהשבתי לך ועל כל מה שהפרכתי אותך וביטלתי את דברייך.. וכל מה שכתבת בתגובה החדשה שלך בכלל לא קשור לאף אחד מהסעיפים ולמה שאני אמרתי ועניתי לך בטוב טעם . אתה בורח למשהו צדדי, שולי , חסר רלוונטיות ולא ענייני זרח ורה פטינג אינו יכול לומר דבר נגד התורה וגם הוא לא התכוון מעולם לומר דבר שכזה ,אתה מוציא את דבריו מהקשרם.... זה שהוא כתב על אינוס אישה שאינה אישתו -כי אונס אישה שהיא אשתך הוא דבר נדיר ולא מצוי ולכן הוא לא התייחס אליו כלל , אבל ברור שהוא אסור באותה מידה. אנו מחויבים כיהודים מאמינים לא לדמוקרטיה ולא לשיויון ולא לשום ערך או אמת מידה אנושית ו יחסית-אלא לציווי האל ולתורה בלבד את השיויון, חופש הביטוי וכל שאר העקרונות והערכים אנו יכולים לקיים אך ורק לאור האספקלרייא של רוח התורה וציוויה, ולא כי אנו מצווים לקיים אותם או שזו מצווה אלא שזה פועל יוצא ממילא ויש בתורה הלכות כאלו ואחרות שמאמצות את השויון, הדמוקרטיה ,חופש הביטוי וכו, ישנם מוטיבים רבים של שיויון ודמוקרטיה בהלכה , אלא שהם יחסים ,נזילים ומשתנים- לקדש ערך באופן אבסולוטי היא אלילות פגאנית, או עובדים ומשועבדים אך ורק לאל ולא לשום עבודה זרה אחרת... , ועכשיו, בוא תלמד עוד משהו מהמקורות על אונס אישה... ופה אני מדבר על אונס אישתו מה שיפריך לחלוטין את מה שכתבת בהודעה האחרונה... שמעת על בני תשע מידות? בבקשה ... מסכת נדרים דף כ עמוד ב הגמרא מפרטת על תשעה מקרים בהם יוצאים בנים רשעים ופושעים מזיווג אסור.. וּבָרוֹתִי מִכֶּם הַמֹּרְדִים וְהַפּוֹשְׁעִים בִּי (יחזקאל כ, לח) – אמר רבי לוי: אלו בני תשע מדות," בני אסנ"ת משגע"ח: בני אימה, בני אנוסה, בני שנואה, בני נידוי, בני תמורה, בני מריבה, בני שכרות, בני גרושת הלב, בני ערבוביא, בני חצופה". כלה רבתי א, טז: "מכאן אמרו: עשרה כממזרים ואינם ממזרים, ואלו הן: בני נדה, בני נדוי, בני אמה, בני שנואה, בני אנוסה, בני מפותה, בני גרושת הלב, בני תמורה, בני שכורה, בני ערבוביא. ויש אומרים אף בני חצופה ובני ישינה, והבועל ארוסתו בבית חמיו". וכ"כ הרמב"ם (דעות ה, ד): "ולא יהיו שניהם לא שכורים ולא עצלנים ולא עצבנים, ולא אחד מהן, ולא תהיה יְשֵנָה, ולא יאנוס אותה והיא אינה רוצה, אלא ברצון שניהם ובשמחתם". אם הגבר מכה או אונס את אשתו, יש בכך עילה לגירושין, במקרה כזה, הגבר יהיה מחוייב לגרש את האשה. אם הוא יסרב לגרשה, הוא יענש במלקות על ידי בית-דין עד שהוא יסכים לכך ושוב - נכתב בספר דברים פרק כב, כה: "ואם בשדה ימצא האיש, את הנערה המאורשה והחזיק בה האיש ושכב עימה - ומת האיש אשר שכב עימה לבדו, ולנערה לא תעשה דבר, אין לנערה חטא מות. כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש - כן הדבר הזה" התורה אומרת לך שאונס שקול כרצח נקודה רות סוף- כל אונס, בין של רווקה ,של נשואה אשת איש ושל אישתו ,אין פה חילוק או סייג בתורה לאונס כזה או אחר- אונס הוא אונס הוא אונס והוא שקול כרצח! ומה שמצחיק הוא שהבעל חייב לאישתו על פי הלכה בעונה כסות ושאר."עונתה שארה וכסותה לא יגרע" פסוק מפורש שנלמד משפחה ומיושם על כל אישה... הבעל הוא זה שאנוס לקיים יחסים עם אישתו- מצוות עונה... האישה לא מחוייבת לבעל בכלום ,ואם יש לה צער להיות איתו היא פטורה מכך... בחוקה המערבית ה"נאורה" אין מוות לאנסים, מקסימום מאסר ממושך וזמני, בתורה -יש ויש! אז מי יותר מחמיר באונס? תענה לעצמך.

6 ימים לפני
yuvalmati
yuvalmati

טאניול לואיז הנימוקים שלך לא ממש סותרים את הדברים שכתבתי את רק ניסית למצוא הצדקות לכך ולקחת טיעונים מהיקב ומהגורן וניסחפת לפטפטת נפוחה,שגויה ומופרכת .אשד של פרטים ופרטי פרטים המצטרפים לטרחנות גדולה ומעורבלת, אם בכל זאת את רוצה להילחם על תא משפחתי שאינו מתייחס בשוויון לאישה בכלל ושוויון בזוגיות בפרט אולי מוטב שתתחילי מהחוק שנחקק בישראל אשר סותרים את מה שנקבע בקווי היסוד של הממשלה הנבחרת הראשונה, שאושרו בכנסת הראשונה ב- 11.3.1949, אשר בה כיהנו נציגי כל ארבע המפלגות הדתיות וראש "אגודת-ישראל" הרב יצחק-מאיר לוין שימש בה כשר הסעד, נכתבו, בפרק שכותרתו "חירות, שוויון ודמוקרטיה", הדברים האלה: "בחוק שיבסס את המשטר הדמוקרטי והרפובליקני במדינת ישראל, יובטח שוויון גמור של זכויות וחובות לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ולאום. יובטח חופש של דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות, שוויון מלא וגמור של האישה – שוויון בזכויות ובחובות בחיי המדינה, החברה והמשק ובכל מערכת החוקים..., המדינה תספק את צרכי הדת הציבוריים של תושביה, אבל תמנע עצמה מענייני דת. שבת ומועדי ישראל יהיו ימי המנוחה הקבועים במדינת ישראל. אלו שאינם יהודים תישמר להם זכות ימי מנוחה בשבתם ובחגיהם". עד כאן ההבטחה המאששת את האמור במסמך המכונן של המדינה ב"הכרזת העצמאות". המציאות היא כי משחוקק "חוק בתי-דין רבניים (נישואים וגירושין) תשי"ג", אין אזרחי ישראל חופשים מכפיפות למשפט הדתי. הפכנו לעדה דתית סגורה הנתונה לשיפוט דיינים בכל הנוגע למעמד האישי ואף יותר מכך דיינים הזרים לאורחות חיינו, למהותה של הדמוקרטיה ועקרונותיה ולשוויון זכויות לנשים. האישה, לשיטתם היא קניין בעלה, היא הקדש שלו ואין זר יכול להפקיעה ממנו – מכאן העגינות, החליצה, היבמה, הממזרות, אסורי כהן וגרושה ועוד... מכל מקום, הפגיעה החמורה ביותר במהות הדמוקרטית של המדינה היא חלוקת אזרחיה לעדות דתיות סגורות, מניעת נשואים אזרחיים (שאין בהם לפגוע בדת אלא רק במתפרנסים ממנה) וכן הפגיעה המשפילה במעמד האישה ובזכויותיה. ואתן לך דוגמא על הערבוב הזה של דת ומדינה כמו חוק שיזם ח'כ בזמנו ח'כ זרח ורהפטינג מהמפד'ל,אותו ח'כ שימש תקופה קצרה כיו'ר ועדת חוקה,חוק ומשפט.אחד מתפקידי הוועדה להכין נוסח חדש לחוקים המנדטוריים שנשארו בתוקף מימי הבריטים כדי להופכם לחוקים ישראלים.ורהפטינג עבר על "הנוסח החדש"של החוק הפלילי מ 1936.הימים היו ימי בחירות ומעט ח'כים הגיעו לישיבת הוועדה לעניין ה"נוסח החדש". וכך תירגם ורהפטינג את סעיף 345 מהחוק הפלילי הנקרא כיום דיני עונשין,בפרק "עבירות נגד המוסר".הסעיף המקורי נקרא "אינוס"הנוסח החדש של ורהפטינג,סעיף 345,קבע:"הבועל אישה שאינה אישתו,נגד רצונה תוך שימוש בכוח או באיימו עליה במוות,בחבלת גוף קשה או כשהיא חסרת הכרה או במצב המונע את התנגדותה ,דינו מאסר ארבע-עשרה שנה". עד כאן הנוסח שהכין יו'ר ועדת החוקה מטעם המפד'ל. מובן שכל מי שקורא סעיף זה כלשונו,יבין מכלל האיסור את ההיתר.אסור לאנוס את מי שאינה אישתו.מכאן משתמע ,כי האונס את אישתו נוהג כדין כי זו זכותו! זכות זו אגב כוללת גם אישה שאינה חיה עם בעלה ומתדיינת איתו על קבלת גט. כאמור ב 1988 בוטל החוק,ע'י אותם ח"כים חילונים מהשמאל .כאשר גילו את הכישרון היצרתי של היו'ר הנכבד,הם דאגו לסלק את הנגע מספר החוקים .הדבר התאפשר כי התרגום מאנגלית לעברית היה גרוע ,באנגלית הסעיף אומר,הבועל אישה"שלא כחוק",ואילו האדון הלוחם על חקיקה דתית קבע במקום"שלא כחוק"את המילים"שאינה אישתו".פשוט כדי להתאים את הנוסח הסעיף להלכה,שלפיה האישה היא קניין הבעל וזכותו לאנוס אותה. ב 1988,כאמור,הוחלף הפרק האנרכוניסטי הדן ב"עבירות על מוסר"במערכת מורחבת העוסקת בעברות מין,חוק שהוא מודרני ומתקדם אשר סילק את סעיפי החרפה של רדיפת הומוסקסואלים והגדיל את העונשים על כל ניצול מרות וכל הטרדה מינית.

11 ימים לפני
טאניול לואיז
טאניול לואיז

+mohamed ayoub רוב הגויים בעצמם מאמינים בתורה כמסמך אלוהי, נצחי קדוש ומחייב ומכבדים אותה, על בסיס התנך קמו הנצרות והאיסלאם.. הגויים בזים ליהודים שמנותקים ממורשתם ואמונתם. האלוהיות שבתורה זועקת לשמיים ורק חלשים ומופקרים החפצים בחיי נוחות של הפקרות ופורקן יצרים יכולים להתכחש לאותה אמת נצחית

12 ימים לפני
mohamed ayoub
mohamed ayoub

טוב ש"הגויים" שמדברים עליהם לא יודעים שיש יהודים שמאמינים בזה כי אז אחרי כל המאמץ של הציונות החילונית שהקימה את המדינה יילך לאיבוד ויפסיקו את התמיכה שלהם

14 ימים לפני
טאניול לואיז
טאניול לואיז

אתה מסלף, מעוות ומשבש, וכמובן מוציא דברים מהקשרם כאחרון הבורים, עם ניחוח של אנטישמיות שהוציאו את דיבת היהדות רעה וסילפו.. עלילות על שתיים דם של ילדים נוצריים וכאלה.... 1.דין סקילה לא אפשרי מבחינה מציאותית על פי תורה שבעל פה , כי צריך 2 עדים שיתריאו ויזהירו את זה שמתכוון לחלל שבת ,וצריך שחילול השבת יעשה שנייה ורבע מזמן ההתראה ,כמו שכתוב בגמרא וברמבם שהחטא חייב להיעשות "תוך כדי דיבור" ששיעורו בגמרא הוא אמירת "שלום עלייך מורי ורבי, שזה לוקח שנייה ורב או וחצי. ואין ציור מציאותי וריאלי בו אדם יחלל שבת או יעשה עבירה אחרת תוך שנייה ורע מזמן שהתרו בו 2 עדים... לכן כתוב במשנה שסנהדרין שהרגה הנפש פעם ב70 שנה ויש אומרים אפילו פעם ב70 שנים- נקראת קטלנית ואכזרית, כי טכנית זה לא קביל. העונש נותר בידי שמיים.... 2.נכון נישואי תערובת אסורים וזה פשט הכתוב בפסוקי התורה וזה צו אלוהי . ומטופש בואולי להשוות למי שאסר נישואים עם יהודים, כי פה מדובר בגזענות טהורה כלפי יהודים , ואילו הצו האלוהי אוסר חיתון עם גויים וגויים עם כל אומה כזו או אחרת - כלומר הטעם לא גזעני שכן כל האומות שוות באיסור הזה, ואם כן בסיס האיסור הוא -דתי ולא גזעי --שיבטי- אתני.. וטעם האיסור הוא מובן בכדי למנוע התבוללות ,וזה מה שקרה לצערינו ליהדות התפוצות ולכן אבדנו מיליוני יהודים שנטמעו ונטמאו בגויים במשך הדורות .. וגם לכהן וגרושה אסור להתחתן וכן עם ממזר וכרות שפכה וכל אלו יהודים, אז אין כל קשר לגזענות... כי האיסורים חוצים עמים וקיימים גם בתוך העם היהודי עצמו 3.לאישה מותר להופיע לפני נשים. אישה יכול לשמוע גבר אבל לא להפך כי הרהורי חטא וחימום היצר שייך רק בגבר ,ואל תיתמם בעניין. אין פה אפלייה אלא איזון עדין של גדרי צניעות וכניסה עמוקה לסוף דעת יצרו של כל גבר . 4.עוד קישקוש מוחלט- יהודה לא נסקל בגל הוצאת זרע ודברי הזוהר אינם כפשטם כדברי רבי נחמן מברסלב. המוציא שז"ל חייב עונש רק בידי שמים. 5.עוד סילוף שנובע מבורותך שלך -נשים לא פסולות לעדות או לדון מפני שדעתן קלה, זה לא נאמר בשומקום בהלכה -אלא כמו שעבד וקטן וגוי פסולים לכל אלו, למרות היותם גברים זכרים שדעתם כבדה- אף היא פסולה, כי המכנה המשותף של כל אלו הוא שהם לא חייבים בכל המצוות כמו זכר יהודי בוגר מעל גיל 13 -ולכן מברכים שלא עשני אישה/ עבד/גוי בסמיכות, כי הדין השווה בהם הוא שהם פטורים ממצוות עשה שהזמן גרמן ,או בכלל... ולכן אישה פסולה לכל תפקיד ציבורי בדיוק כמו עד ,קטן או גוי... 6.נכון, אלו חוקי העבדות, והם חוקים אלוהיים, ואסור לעבוד בפרך וצריך לכבד את העבד ולדאוג לו לכל צרכיו כמבור בחומש וברמבם ולכן הגמרא אומרת "קנה עבד לעצמו -קנה אדון לעצמו" -לעבד המקראי יש תנאים אנושיים ופיזיים יותר טובים מכל עובד כיום בעולם המודרני... 7.מה רע בזה? זה צו אלוהי מפורש 8. האונס דינו בשמים כמו רוצח שנאמר" כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה".... למדת שכמו רוצח שחייב מיתה בידי שמים ,אם לא קיבל עונשו בסנהדרין, כך אנס... ומידה כנד מידה, כמו שהוא אנס אותה וכפה עליה חיבור בלתי רצוני, כך אם רצתה ,לא יוכל לשלחה כל ימיו והוא כפוי לחיות עימה לפרנסה ולכלכלה. כמה עומק יש במצוות התורה האלוהית. וזה שהתורה בכלל מציעה חתונה ביניהם לאחר האונס, זה סוג של תרפה לנאנסת, במקום לשקוע הטראומה נפשית כל ימיה לאחר האונס ,היא מתמודדת עם האונס דרך הבטה בעינים של אותו אנס ודרך חיים משותפים איתו ,ודווקא על ידי כך היא מתחשלת נפשית שכן מי שגרם לה לדבר הנורא הזה נמצא לידה וכפוף למרותה, והיא לא צריכה לפתח חרדות וטראומות... 9. עוד טעות- גיל התחלת והחלת הבגרות אצל נקבה הוא 12 וחצי. וזה לא אומר שזה גיל החיתון , כי בן י"ח לחופה אומרת המשנה. 10. עוד סילוף- אישה שלא טבלה לא נקראת תועבה -דווקא עבודה זרה ומאזני מרמה נקראים כך ,בנוסף למשכב זכור. לאיה נשוה אסור לשכב עם גבר אחר ולגבר נשוי מותר לשכב ללא הגבלה עם נשים אחרות- וזה מפני שגבר חייב במצוות פרו ורבו ככל הניתן ואם נאסור עליו יותר מאישה אחת, הוא ימעט במצווה הזו, המצווה הראשונה בתורה... שנית- מבחינה יצרית גבר זקוק בדרך כלל ליותר מאישה אחת בימי חייו. ואם נאסור עליו יותר מאישה אחת- הוא יבגוד באישתו ,עדיף שיקח אישה נוספת ביודעין, בידיעת אישתו, ולא בגניבה ומירמה מאחורי גבה ... שלישית - מבחינה רגשית נפשית ופסיכולוגית אישה תיקרע לגזרים בניהול מערכת יחסים אינטימית עם יותר מגבר אחד בו זמנית, מה שלא קיים אצל גבר המנהל יחסים אינטמים עם מספר נשים בעת ובעונה אחת... לכן התורה אסרה זאת עליה. רביעית- צניעותה של אישה תיפגע קשות אם תשכב בו זמנית עם 2 גברים או יותר. וצניעות היא דבר אצילי ונשגב, ,מעלה עליונה, גבר צנוע הרבה פחות מאישה ביסודו ולכן הפגם אצלו קטן הרבה יותר ולכן זה לא נאסר לו. חמישית -התורה לא רואה אידיאל או מעלה בתשוקות הגוף, זו לא זכות להרבות בתשמיש . לגבי דין שור שנגח ואבידה לגוי- מדובר במידת חסידות שהיא לפנים משורת הדין למעשה, כי על פי הטבע האנושי איו חובה להחזיר אבידה לאדם אחר או לשלם לו אם השור שלך פגע בו כי הרי זה לא במתכוון.. אלא שליהודים בני עמך התורה חייבה לנהוג לפנים משורת הדין -ולכגוי לא. זו לא אפליייה מוסרית , זו מידת חסידות שהגיוני לנהוג בה כחובה מוחלטת, עם הקרובים אלייך ורק איתם לא מחללים שבת על גוי כי רק יהודי חייב לשמור שבת , ורק יהודי חייב מיתה בידי שמים או בסנהדרין בזמן שבית המקדש קיים - אם הוא חילל שבת -לכן, מי שנהרג בגלל חילול שבת, בדין הוא שמצילים אותו על חשבון חילול שבת ,ומי שלא נהרג בגלל חילול שבת, כמו גוי- בדין הוא שלא נציל אותו על יד חילול שבת. וזה שמצילים יהודי זה לא כי חייו חשובים משמירת שבת או חייו חשובים מאלו של גוי -אלא רק מפני שעל ידי שנציל אותו הוא ישמור הרבה שבתות אחרות... וגוי לא ישמור שבתות אחרות... כי גוי פטור משמירת שבת... ולא- גוי לא קרוי חמור אלא אדם.. ככתוב בסנהדרין נט : היה רבי מאיר אומר: מניין שאפילו נכרי ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול — שנאמר (ויקרא י"ח) אשר יעשה אתם האדם וחי בהם, כהנים לויים וישראלים לא נאמר, אלא האדם. הא למדת: שאפילו נכרי ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול!- הא למדת שגם גויים קרויים האדם... ומה שכתוב אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם, מסביר המה"רל מפראג שיש חילוק בין "אדם" -ל - "האדם"... ובמילה "האדם" הכוונה לאנוש וגם הגויים הם בני אנוש כמו יהודים, ואילו בביטוי "אדם" -הכוונה למדרגה רוחנית של אדם, ודווקא יהודים עמי ארצות קרויים בהמות וחמורים בגמרא מסכת פסחים ...

16 ימים לפני

הבא

גב האומה - הדתה בחוגים

14:12

גב האומה - הדתה בחוגים

ליאור שליין Lior Schleien

צפיות 48 000

גב האומה - מי מפחידה את מירי רגב?

13:01

גב האומה - מי מפחידה את מירי רגב?

ליאור שליין Lior Schleien

צפיות 49 000

"OI PANINI HEAD, YOU'LL KILL SOMEONE!" | Kitchen Nightmares

6:30

Why Russia is Shrinking Fast

10:38

Why Russia is Shrinking Fast

RealLifeLore

צפיות 1 237 854

"נתניהו שולט בכל שריר": הפסיכולוגיה של המשא ומתן

12:56

"נתניהו שולט בכל שריר": הפסיכולוגיה של המשא ומתן

כאן חדשות - תאגיד השידור הישראלי

צפיות 55 000

גב האומה - ראיון עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'

22:35

גב האומה - ראיון עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'

ליאור שליין Lior Schleien

צפיות 451 000

גב האומה - שיחת פרידה מליברמן

12:49

גב האומה - שיחת פרידה מליברמן

ליאור שליין Lior Schleien

צפיות 71 000

גב האומה -הסיפורים של יאיר לפיד

10:47

גב האומה -הסיפורים של יאיר לפיד

ליאור שליין Lior Schleien

צפיות 146 000

Daz Watches Girl Who Thinks Being Ugly Is Wrong

11:06

MUNDRE KO COMEDY CLUB 25 Rajesh Hamal by Aama Agnikumari Media

50:31

Deweni Inima | Episode 575 22nd April 2019

16:59

Brie Larson's Failed Attempt At Comedy

6:16

Brie Larson's Failed Attempt At Comedy

Geeks + Gamers

צפיות 179 946

Old Couples

4:48

Old Couples

NellyVidz

צפיות 248 761

"On My Block" Cast Plays I Dare You | Teen Vogue

6:38

Ellen LOSES IT With Guest...

10:29

Ellen LOSES IT With Guest...

Viral Now

צפיות 137 689